Projekt partner neve: Termál-Egészségipari Klaszter Egyesület
Projekt rövid címe: BEST BY DOING: Ho.Re.Ca. skills development in Wellness Facilities (Röv./hiv.: BBD)
Projekt száma: 2017-1-HU01-KA202-036034
Támogatási összeg: 210 779,00 EURO (teljes költségvetés)
Támogatás mértéke: 100% vissza nem térítendő
Megvalósítás: 2017. szeptember 01 – 2019. december 31.
A projektben résztvevő szervezetek:
- Termál-Egészségipari Klaszter Egyesület (vezető partner)
- Confesercenti Regionale Veneto (olasz)
- MARCO POLO G.E.I.E. (olasz)
- ASSOCIAZIONE LEPIDO ROCCO (olasz)
- Senior Europa (K-veloce I+D+i) (spanyol)
- ECONOMIC INSTITUTE MARIBOR (szlovén)
A projekt lényege:
- innovációs együttműködés
- jó gyakorlatok cseréje
- stratégiai együttműködés
Szükségletek, amelyeket a projekt kielégít:
- A gyakorlati alapú képzés annak ellenére sem elterjedt Európában, hogy nyilvánvalóan eredményesebb, mint a frontális oktatás. A projekt által érintett országokban a WBL (Work Based Learning) – gyakorlati alapú oktatás nem elterjedt, de része a nemzeti stratégiának, ezért fontos fejleszteni mind az intézményeket, mind pedig a diákok és oktatók oldaláról, továbbá szorgalmazni a személyre szabott képzések fontosságát.
- A projekt keretében az egyik kiemelt feladat az együttműködés javítása, a szakképző intézmények, a munkaadók (munkáltatók) és a diákok között a folyamatos információcsere és a folyamatos párbeszéd alapján.
- A diákok alkalmazhatóságának javítása a WBL és a külföldi tapasztalatszerzés kombinálásával, amely még mindig gyerekcipőben jár Európában. Ehhez kapcsolódva a WBL képzések tananyagának fejlesztése a VET intézményekben az intelligens és megbízható oktatási segédanyagok kidolgozása.
- A piaci rés abból keletkezik, hogy a VET végzettségűek elméleti és gyakorlati tudása nem felel meg a munkaerőpiac követelményeinek.
A projekt céljai:
- Tartalomalapú új gyakorlat kialakítása a WBL technikák terén
- Szakképzéssel, a gyakorlatalapú szakképzéssel kapcsolatos mobilitási lehetőségek nyújtása
- Cégek, iskolák és diákok kapcsolatának reformja
Összefoglalva: Az „Education and Training 2020” stratégia alapján a BEST BY DOING célkitűzései a következők votlak:
1. Hatékonyan felkészíteni a szakgimnáziumi tanulókat a munkaerőpiac kihívásaira, lehetőséget nyújtani a nemzetközi munkaerőpiaci részvételre olyan módon, hogy az a wellness-ipar jelenlegi és jövőbeli igényeinek megfeleljen, egy olyan online platform létrehozásával, amely számos tartalmával lehetővé teszi a WB oktatás hatékonyságmaximalizálását. A platform lehetővé teszi, hogy a diákok a külföldi gyakorlati helyre már minden lényeges háttér információ birtokában jussanak el, és az intézmények számára is lehetőséget nyújt tájékozódni a kibocsátó intézmény által nyújtott lehetőségekről.
2. A szakképző intézmények és a gyakorlati intézmények közötti meglévő kapcsolat új szintre emelése annak érdekében, hogy az iparág dolgozói a jövőben valós igényekre reagáló készségekkel és képességekkel rendelkezzenek. A projekt eredményeként annak minden résztvevője számára lehetőség nyílik a kapcsolattartásra és innovatív technológiák megosztására.
3. Figyelemfelhívás a szakmai mobilitás fontosságáról, a verseny- és piacképes önéletrajzok fontosságára
4. Az ICT és az együttműködés fejlesztése a nem formális oktatás terén a szakiskolák diákjainak munkaerőpiaci mobilitásának fejlesztése érdekében.
5. A nem formális oktatás érvényesítésének biztosítása a wellness-turisztikai szektorban, az oktatás igazolása okos felületen.
Megcélzott célcsoport volt:
- 15-19 éves szektorális képességfejlesztése külföldi jó gyakorlatok megismerésével az egészség és wellness vendéglátás területén
A projekt indokoltsága: szakmai gyakorlat hiánya a frissen végzett hallgatók körében
Horizontális és szektorális prioritások:
- készségek és képességek felismerhetősége és láthatóvá tétele
- üzleti kapcsolatok fejlesztése a munkahelyi tudás előtérbe helyezésével
A projekt eredmények:
- gyors szektorális növekedés,
- professzionális készségek és képességek igénye a HORECA szolgáltatások terén,
- személyre szabott képzés kialakítása, a nemzetközi fogadó helyek igényei alapján, együttműködve a hallgatókkal és a képző helyekkel
- EQUAVETstratégiai alap (Strategic Plan 2016-2017") – tanulók, tanárok és trénerek térbeli mobilitásának elősegítése – külföldi képzési/ gyakornoki lehetőségek segítségével,
- a nemzetközi munkaerőpiac képzettségigényének növekedése és a képzetlen munkaerő kiszorítása
A projektben résztvettek:
- szakmai iskolákba járó diákok
- a fogadó szervezetek, szállodák, vendéglátóhelyek, turisztikai szervezetek
- oktatási intézmények